Monday, August 15, 2011

::Saya Kan Kuat::

Assalamualaikum w.r.t
Alhamdulillah , hari ke - 15 kita menjalani ibadah puasa
Terima kasih Tuhan , beri aku peluang mengutip ganjaran Mu

Selepas 15 hari
Aku rase aku makin kuat menerima segala kemungkinan
Aku kuat ! Aku kuat !
Tu la padahnya bila kita terlalu ikhlas
Sedangkan kita tak tau apa yg ada dalam hati dia
Kita selalu mengimpikan yg terbaik dari dia
Kita rasa kita lah orang yang paling bertuah bila kita ditemukan dgn dia

Kadang kala , orang yg kita cintai adalah orang yg paling menyakiti kita.
Kadang kala pulak teman yg membawamu ke dalam pelukannya dan menangis bersamumu 
adalah cinta yg kita tidak sedari
Memang betul
Mencintai orang yg tidak mencintai kita memang satu perkara yg amat menyakitkan
Tp bila difikirkan semula ..
Tu ujian dari DIA
Aku kene kuat , tabah , redha seikhlas hati aku



Tapi siapa dia menguji aku sampai ke tahap ni ??
Kenapa perlu nak lukakan perasaan aku ??
Kenapa perlu menyakiti aku ??
Kenapa dia tak rase apa yg aku rase ??
Kenapa perlu jadi terlalu kejam ??

Dari mula perkenalan ..
Aku dah tanya ... 
Kenapa susah sangat nak jadi orang yg jujur ??
Kenapa ?? Kenapa ??
Sanggup biarkan org lain menderita untuk kepentingan sendiri ??
Tak rase bersalah ke pada diri sendiri ??

Takpe la duhai hati ..
Sabar tu separuh dari iman
Biar lah aku menjadi aku
Biar aku dgn cara aku sendiri
Tu la aku ... =)

Bak kata orang ...
Jangan sesali apa yg sudah pergi
Jangan tangisi  apa yg sudah tiada
Tetapi bangkitlah dan bina kembali apa yang telah hilang dan pergi

Saya kene bangkit hari ni
Jangan ditangisi n dikenangkan benda yg bukan milik kita
Biarlah dia dgn hidup dia ..
Aku ni just wanita biasa ...
Tak hebat mana pun ..
Before aku jd lebih sakit
It better aku angkat kaki dulu

Ingat nurul ...
Just face the day with a thousand of smilE
Aku kene kuat ...
Hidup kene diteruskan
Just nikmati hidup ni
Sbb sy kan kuat =)


1 comment: